הבלוג שלנו

איך הפכתי את את ההשתתפות שלי בסדנאות במדבר ל"חוג של אמא"
23.03.2017
איך הפכתי את את ההשתתפות שלי בסדנאות במדבר ל"חוג של אמא". החוג של אמא. היום אני בת 50, הילדים גדולים אז כמובן שאמא יכולה ללכת לאיזה חוג שהיא רוצה (כמעט) מתי שהיא רוצה. אבל לפני שש שנים עדיין הייתי בחיתולים. הילדים היו יותר קטנים והיציאות שלי החוצה היו מאד ענייניות

החוג של אמא.

היום אני בת 50, הילדים גדולים אז כמובן שאמא יכולה ללכת לאיזה חוג שהיא רוצה (כמעט) מתי שהיא רוצה. אבל לפני שש שנים עדיין הייתי בחיתולים. הילדים היו יותר קטנים והיציאות שלי החוצה היו מאד ענייניות – קניות, קופת חולים ואיזו חברה מפעם לפעם. ואז… שמעתי על סופי השבוע במדבר של קלריסה…

מודה שהגעתי לשם מאד מסוקרנת. מצוידת בחברה אחת שתחזיק לי את היד, לא ידעתי לקראת מה אני הולכת וזה בכלל לא עניין אותי. קסם לי השקט והחברה הנשית וכל מה שיבוא עוד, יהיה בונוס נחמד.

השקט של המדבר הופר די בהתחלה על ידי חבורת הנשים העליזה שהגיעה ומיד התערבבתי בתוכן כאילו נולדתי שם. את החום והאהבה שקיבלתי במדבר מנשים זרות לכאורה, לא קיבלתי בעוצמה כזאת במקום אחר. ההכלה המוחלטת, הקבלה של מה שיש. נכון, בדקות הראשונות זה קצת הפחיד בעוצמות אבל מהר מאד כבר הפכתי חלק. אהבתי את החיבור הנשי המיידי שנוצר שאפשר לי להוציא החוצה דברים שעד עכשיו היו חבויים בפנים.

אז נכנסו לתמונה הסדנאות, שמילאו את החלל שנוצר בעוד ועוד תובנות, אסימונים שירדו. מה אני עושה פה ומה אני רוצה באמת…

במוצאי השבת, עוד לפני שעליתי על האוטו בדרך חזרה, כבר סימנתי לעצמי את העונה הבאה, את סוף השבוע הבא. בתוכי הבנתי, שהעבודה שנעשתה הפעם היא חשובה, אבל חייבים לתחזק אותה, כדי שתמשיך ותוביל אותי באמת למקום הטוב שלי. חוץ מזה שמגיע לי! כן. פעמיים בשנה להגיע לכאן, לעבור תהליך, לעשות עבודה, להיטען באנרגיות מצמיחות, להתחבר לשבט שלי… ו… האמת לא חשוב מה בדיוק עושים פה… זה עובד ומגיע לי!

לילדים שלי יש חוגים – פעמיים, שלוש או ארבע פעמים בשבוע. אז לי יש חוג פעמיים בשנה! אביב וסתיו במדבר. חוג שהוא רק שלי. רק בשבילי.

בפעמים הבאות, כשחזרתי למדבר, גיליתי שאני לא לבד. נשים רבות חזרו ובאו איתי פעם ועוד פעם ועוד פעם. בכל פעם זה היה שונה. אני הגעתי שונה ויצאתי שונה. גם לעשות פעמיים ושלוש וארבע פעמים את טקס השחרור וזימון, בכל פעם השתחררו וזומנו דברים חדשים… שכולם הגיעו אלי, דרך אגב.

חזרתי ובאתי וחזרתי ובאתי כמה שנים רצופות. …And the rest is history

מי פה מרגישה כמוני?