הבלוג שלנו

לכל אישה מגיע לחלום ולהגשים חלומות. כל חלום… כל הזמן!
01.03.2017
לכל אישה מגיע לחלום ולהגשים חלומות. כל חלום… כל הזמן!. את מכירה את זה שיום אחד את שומעת משהו שמדבר אליך אבל ברגע עצמו, כשזה נאמר, את לא ממש מקשיבה לו? משהו במנגנון המוחי שלך שולח את המידע אל הארכיונים של תת המודע שלך כדי שיחכה להישלף ברגע הנכון. זה קורה לי הרבה בכל מני נושאים ותחומים. הפעם, כבר מעל לחצי שנה, מנקרת לי בראש מילה אחת: "רשימה"...

את מכירה את זה שיום אחד את שומעת משהו שמדבר אליך אבל ברגע עצמו, כשזה נאמר, את לא ממש מקשיבה לו? משהו במנגנון המוחי שלך שולח את המידע אל הארכיונים של תת המודע שלך כדי שיחכה להישלף ברגע הנכון. זה קורה לי הרבה בכל מני נושאים ותחומים. הפעם, כבר מעל לחצי שנה, מנקרת לי בראש מילה אחת"רשימה"… . אני בעד רשימות. בעד לרשום בכלל… בסדנאות שלנו אנחנו מכינות רשימות של חלומות תכניות ורצונות שלנו ומזמנות אותם… בזמן האחרון רשימת החלומות צצה ועולה בשיחות ובסיפורים סביבי. ואז, "במקרה",  הלכתי לחנות ספרים, לא כי היו לי תכניות להעשיר את הספרייה שלי, אלא כי קיבלתי הודעה לנייד על הטבה שמגיעה לי כחברת מועדון ובמקרה הייתי ליד החנות. בעודי חולפת על ערמות הספרים של 1+1, בלט לו מן הסתם, מעל לכל הספרים כולם הספר "הרשימה"…
רכשתי לי אותו בהתלהבות ובאותה התלהבות סיפרתי למיכל (ששון), שמזמן מנהלת את החיים שלה ברשימות, שעליהן היא מסמנת וי אחרי וי. היא הזכירה לי בהתלהבות דומה שקניתי לה אותו כחלק ממתנות יום הולדת 50… אז חוץ מלקחת מנה כפולה של אומגה 3 ומני משפרי זיכרון למיניהם, אני רוצה לשתף גם אותך בהתלהבות שלנו מהדבר המופלא הזה. (אגב, אם כבר עשית איתנו סדנה אחת או מסע אחד, יש לך כבר מושג על מה את עומדת לקרוא…)

אז מה משך אותי ברעיון של הרשימה? ומה בין רשימה להגשמה? ולמה כל אחת (ואחד) צריכים רשימה?
  • אז מה משך אותי ברעיון של הרשימה?
    בראש ובראשונה קוסמת לי היכולת לחלום ולהגשים. קוסמת לי הידיעה שאני האחראית הבלעדית לכתיבה, להפקה, לבימוי ולמשחק של הסרט שנקרא: חיי. קסם לי הרעיון שמישהו כתב ספר על איך שאני כבר שנים חושבת ופועלת. אני מאוהבת ברעיון שאין באמת גבולות מלבד אלו שאני מייצרת בעצמי (מתוך פחדים, מנגנוני הגנה, או חינוך ואמונות ישנות). ובעיקר מטריפה אותי הידיעה שמה שעולה על הכתב מתוך כמיהה אמיתית שהוא יתגשם, מתגשם בסוף בקלות יחסית…להמשיך?
  • מה בין רשימה להגשמה?
    כל מי שהייתה איתנו בסדנה מדברית מכירה את סדנה הזימון שלנו. בסוף הסדנה, כל אחת מתבקשת לרשום לעצמה מה היא מזמנת לחייה בארבעה מישורים: הפיזי, המנטלי, הרגשי והרוחני/אנרגטי. בסיום הכתיבה, הדף עם הזימון מוכנס למעטפה ונמסר לנו למשמרת במשך שנה. לאחר שנה, המכתב נשלח אל הכותבת בדואר הביתה.
    מה לדעתך קרה? נכון… כעבור שנה, מרבית הסעיפים הוגשמו אם לא כולם…

    המאמר הזה לא עוסק במכניקה שמאחורי תהליך ההגשמה של מה שכתוב. לצורך העניין וההפשטה, כל מה שאת צריכה לדעת עכשיו זה שבשביל להניע תהליך של הגשמה הוא פשוט לכתוב על דף את רשימת הדברים שאת רוצה שיקרו בחייך. כה פשוט… (ומורכב כאחד)
  • איך זה פשוט ואיך זה מורכב?
    זה פשוט ממש כי כל מה שאת צריכה זה כלי כתיבה ומחברת ופחות מחמש דקות מזמנך.
    זה פשוט כי יש לך בוודאי בראש רשימה של דברים שממש בא לך כבר שיקרו (להתחיל להתאמן, להתחיל דיאטה, להרשם ללימודים, לצאת לחופשה ועוד ועוד…) נכון?
    זה פשוט כי כל מה שאת צריכה לעשות זה לכתוב את זה עם כלי הכתיבה שלך במחברת שלך.
  • איך זה יכול להיות מורכב?
    זה יכול להסתבך כאשר עולה בך מחשבה/רצון/פנטזיה והיא נגנזת מייד כי אז צפות להן ההתנגדויות שאת מייחסת להן מעמד של אמת מוחלטת כמו:
    אין לי כסף לזה, אין לי זמן לזה, אין לי שמץ של מושג איך לעשות את זה, אני לא ראויה לזה, זה חלום באספמיה, אם זה לא קרה עד עכשיו זה כבר אין לזה סיכוי ועוד… נכון?

  • למה כל אחת צריכה רשימה?
    בינינו, את לא צריכה כלום… את לא חייבת כלום. את יכולה לנצח להמשיך ולהתגלגל בחיים מכח האינרציה, לפעמים להצליח ולפעמים להרגיש תסכול והחמצה ולומר לעצמך, אלו החיים, לפעמים יש מזל ולפעמים אין.

אבל… אם הגיע הזמן שלך לקחת שליטה על חייך, לשבת ברכב בצד של הנהג, לנהוג את עצמך למקומות אליהם את בוחרת להגיע, במהירות שאת בוחרת, בנתיבים שאת בוחרת, בחברת מי שאת בוחרת,
אז את צריכה רשימה. וכל מה שנותר לך לעשות זה לשחק לרגע משחק שבו אין הגבלות ומגבלות, שבו הכל אפשרי, לקחת לכמה רגעים את הזמן שלך עם עצמך, ולהעלות על הכתב את כל הדברים שבא לך להספיק עד שיגמר הזמן שלך בגלגול הזה. והנה לך כמה רעיונות לשלבים בתהליך.

קדימה, לכי על זה בכל התשוקה שלך, כי מה יכול לקרות? במקרה הכי גרוע זה יצליח לך…

  1. הסכימי לוותר על הגבולות והמגבלות שאת מכירה מחייך.
    (ערכי רשימה של דברים שאת רוצה שיקרו הכוללת דברים לכאורה פשוטים ודברים שהם לכאורה בגדר חלום או פנטזיה. כתבי ה כ ל!)
  2. התבונני אל תוך לבך ומצאי את התשוקה שלך
    (כי כשיש לך מטרה שאת כמהה להגיע אליה, שום דרך אינה ארוכה מדי או בלתי אפשרית.)
  3. תחליטי מראש שאת הולכת לסמן √ על כל הסעיפים. כל סעיף בזמנו.
    (הסכימי לגלות גמישות עם עצמך גם בזמני ההגשמה וגם בתוכן. הרשי לעצמך לשנות את דעתך.)
  4. זכרי שכל חלום, פנטזיה, או מטרה הגשמתם מתחילה בצעד אחד קטן שלך.
    (לא מספיק לכתוב, נדרשות גם פעולות שלך שיקדמו את ההגשמה)
  5. הסכימי לשתף אחרים בחלומות שלך. הסכימי לקבל עזרה להגשמה.
    (אמנם כנשים אנחנו כל יכולות, אך לא פחות חשוב הוא להכיר בכך שלא הכל אנחנו יכולות לבד…)
  6. הקימי לעצמך מערך של שקיום הבטחות.
    (למשל, אם החלטת להתחיל להתאמן בבוקר, דבר ראשון מיד עם הקימה שלך לבשי בגדי ספורט. כמות הלבטים או אחוזי הדחייה שלך את הרעיון ירדו פלאים…)
  7. חשבי על המסר שלך לילדייך כאשר חיה על פי רשימה של חלומות מתוך ידיעה שהכל אפשרי…?

רוצה לקרוא את הרשימה שלי?
הכנסי, ועל הדרך אשמח אם תוכלי לעזור לי במשהו קטן שיקדם את ההגשמה של סעיף אחד או יותר.
לרשימה שלי לחצי כאן

שלך באהבה, קלריסה טייטל

מזדקנים כי מפסיקים לחלום

אנשים לא מפסיקים לרדוף אחרי חלומות כי הם מזדקנים. הם מזדקנים כי הם מפסיקים לרדוף אחרי חלומות

גבריאל גארסיה מרקס

הכל אפשרי

אדם חייב לנסות כל הזמן את הבלתי אפשרי כדי שהאפשרי יוכל להיווצר…

הרמן הסה